close

gavin-degraw-not-over-you  

剛分手的時候總是痛到一個不行

但為了裝沒事

總是要在對方面前表現得很堅強一切都很好的樣子

私底下實際上根本就是一個陰屍路裡的活屍

腦子裡全世界只剩下對方沒有其他東西了

這首歌大概就是在講這回事(扣除掉活屍的部分啦)

 

Gavin Degraw

聲音線條相當有特色的歌手

簡單的伴奏配上無奈又執著的唱腔

Not over you這首歌真是唱到人心坎裡去了

這個是麥克酥的翻唱版本

http://soundcloud.com/dj_mike-1/not-over-you-mike-su-cover

 

歌詞及中文翻譯如下:

 

Dreams, that's where I have to go
夢鄉,那就是我該去的地方

To see your beautiful face anymore
能夠看到你美麗的臉龐

I stare at a picture of you
我望著相片中妳的身影

And listen to the radio
聆聽著收音機

Hope, hope there's a conversation
好希望能和你聊聊

We both admit we had it good
我們都知道之前有過那段美好時光

But until then it's alienation
在愛情的化學反應發生前

I know that much is understood
我其實心裡有數了

And I realize..
我是知道的

 

(副歌)

If you ask me how I'm doing
如果妳問我最近怎麼樣

I would say I'm doing just fine
我會說我現在過得很好

I would lie and say that you're not on my mind
我會說謊說我並沒有很想念妳

But I go out, and I sit down at a table set for two
但是當出門坐在有雙人座的座位席的時候

And finally I'm forced to face the truth
終究我還是要勉強自己去面對現實

No matter what I say I'm...
不管我怎麼說 我其實都

Not over you
忘不了妳

Not over you
忘不了妳

Damn, damn girl you do it well
天阿女孩你真厲害

And I thought you were innocent
我還以為你是無辜的

Took this heart and put it through hell
把我的心丟到地獄裡頭

But still you're magnificent
但妳在我心裡仍然是高貴的

I, I'm a boomerang, doesn't matter how you throw me
我阿 我像是個迴力鏢  不管妳怎麼丟我

Turn around and I'm back in the game
在這個遊戲中  我都會回到妳身邊

Even better than the old me
甚至成為比原來的我更好的人

But I'm not even close without you
但少了你我根本連"好"這個字的邊都沾不上

(副歌repeat)

And if I had the chance to renew
如果有再一次的機會

You know there isn't a thing I wouldn't do
妳知道 我什麼都願意為妳做

I could get back on the right track
我可以重回到正軌

But only if you'd be convinced
只要是你 對我有信心

So until then..
所以在這之前… 

(副歌repeat)

Not over you
忘不了妳

Not over you
忘不了妳

Not over you
忘不了妳



這首歌在國外真的很紅

完全不擔心找不到卡拉版

雖然不是一模模一樣樣

但是因為喜歡的人太多

做了各式各樣不同的版本而且都還蠻好聽的

甚至連鋼琴伴奏的教學也有一大堆

看來失戀陣線聯盟的怨念可能會比復仇者聯盟更強阿~

MV也拍得很棒

最後就還是來聽聽好聽的正版原唱吧

arrow
arrow
    全站熱搜

    麥克酥 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()